Proteklog petka (16. siječnja 2015.) je na Uljanikovom otoku rezanjem brodskih limova započeo proizvodni proces izgradnje riječne teglenice (gradnja 13174 (511) koje je 3.MAJ Brodogradilište ugovorilo sa švedskom tvrtkom Wisby Tankers AB, a gradit će se u ULJANIK Brodogradilištu.

Riječ je o teglenici za prijevoz LPG-a (liquid petroleum gas), namijenjene za plovidbu rijekom. Teglenica će biti dužine 59,5 metara, širine 16 metara i ukupno 4,6 metara visine uz nosivost od 1650 tona. Opsluživat će ih posebni gurači.

Izgradnja teglenice bit će pod nadzorom Klasifikacijskog društva ABS, (American Bureau of Shipping), a plovit će pod kolumbijskom zastavom.

U 3.MAJ Brodogradilištu danas su u more porinute dvije riječne teglenice (PN 13130 i 13131) za prijevoz sirove nafte i produkata, namijenjene za plovidbu rijekom.

Teglenice, dugačke 59,5 metara, široke 16 metara i ukupno 4,6 metara visoke, 3.MAJ je izgradio za švedsku tvrtku Wisby Tankers AB. Nosivost im je 2500 tona. Opsluživat će ih posebni gurači. Kuma je bila Nataša Orešković Černe, samostalni referent nabave, koja je presijecanjem konopa u more pustila obje barže.

U Uljaniku je u subotu 25. siječnja s navoza 1 u more porinuta gradnja 503 koju ULJANIK Brodogradilište gradi za Jadroliniju hrvatskog nacionalnog brodara iz Rijeke. Riječ je o prvom iz serije od četiri istovjetna Ro-Ro putnička broda predviđena za ravnopravnu plovidbu u oba smjera kapaciteta 600 putnika ljeti, odnosno 320 zimi u zatvorenom salonu. Također brodovi će moći prevoziti 145 standardnih automobila ili 16 trailera svaki do 40 tona.

Uz čelne ljude Uljanika i Jadrolinije, porinuću je prisustvovao i zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Zdenko Antešić koji je istaknuo značaj suradnje između pulskog brodogradilišta i nacionalnog brodara.

Prva dama svečanosti bila je Rosana Percan inženjerka u Brodogradilištu koja je tradicionalnim presijecanjem konopa pustila brod u more.

Nazočnima se na početku obratio Eduard Milovan direktor ULJANIK Brodogradilišta koji je napomenuo visok stupanj gotovosti broda te planiranu isporuku već u travnju ove godine. Izgradnjom i modernizacijom nacionalne flote povećava se učestalost linijskog prijevoza i jača priprema za liberalizaciju tržišta koja nastupa s početkom 2017. godine. Stoga je važno da Jadrolinija ostane konkurentna u trenutku dolaska stranih broda, istaknuo je Antešić.

Na sidrištu ispred 3.MAJ Brodogradilišta je prošlog četvrtka 23. siječnja, po drugi put, uspješno obavljena akcija ukrcaja novih sedam teglenica koje je dan prije riječko brodogradilište isporučilo švedskoj kompaniji WISBY TANKERS.

Riječ je o složenoj operaciji u kojoj se brod potopi na nekoliko metara ispod površine mora, nakon čega se teglenice pozicioniraju iznad palube te kreće ponovno izranjanje s ukrcanim teretom.

Svih sedam teglenica, ukrcano na specijalni poluuronjeni brod za prijevoz teških tereta pod nazivom 'Teal', u vlasništvu je nizozemskog brodara Dockwise.


Izašao je prvi ovogodišnji broj "Informacija"

Informacije 01/2013