Prošlog petka (24. srpnja) je na Uljanikov navoz 2 položena kobilica za djelomično opremljen trup samohodnog usisnog jaružala koje ULJANIK Brodogradilište gradi za kompaniju IHC Holland B.V.

Uz predstavnike ULJANIK Brodogradilišta polaganju kobilice nazočili su i brojni predstavnici brodovlasnika. Ugovor je potpisan koncem veljače prošle godine, a riječ je o brodu dužine 152 metra, širine 28 metara i visine 8,9 metara. Nosivost od 2.650 tona brod će imati pri gazu od 6 metara, a krajnja brzina plovidbe bit će 11,5 čvorova. U brod će biti ugrađena tri glavna motora MAN 6L48/60 svaki snage 7200 kW.

U Uljaniku je 17. srpnja s navoza 1 u more porinuta gradnja 510 (13173) – LPG (liquid petroleum gas) teglenica za prijevoz ukapljenog plina koju ULJANIK Brodogradilište gradi za 3. MAJ Brodogradilište, odnosno za švedsku tvrtku Wisby Tankers AB.

Prva dama svečanosti porinuća bila je gospođa Gracijela Sponza samostalna referentica u Odsjeku za crnu i obojanu metalurgiju Uljanika d.d. koja je uobičajenim presijecanjem konopa pustila teglenicu u more. Gospođa Sponza koja 39 godina radi u Uljaniku se tom prilikom zahvalila tvrtki Wisby Tankers AD i ULJANIK Brodogradilištu na ukazanom povjerenju i prilikom da kao kuma sudjeluje u tako značajnom trenutku kao što je prvi dodir plovila i mora. - Čast koja mi je dodijeljena ispunjava me neizmjernim ponosom, a ovaj će mi dan ostati neizbrisivo urezan u sjećanje, rekla je tom prilikom kuma Sponza.

U Rijeci je prošlog petka održana svečanost krštenja i primopredaje novoizgrađenog Jadrolinijinog ro-ro putničkog broda „Brač“, drugog trajekta u seriji od četiri ista naručena koje ULJANIK Brodogradilište gradi za Jadroliniju. Čast da bude kuma novom Jadrolinijinom trajektu pripala je hrvatskoj paraolimpijki Ani Sršen čime Jadrolinija nastavlja s projektom četiri priznate hrvatske sportašice kao prve dame odnosno kume četiriju novogradnji. „Velika mi je čast biti kuma Jadrolinijinom brodu „Brač“. Posebno mi je drago što će „Brač“, na početku svoje plovidbe, povezivati dva otoka i time doprinijeti njihovom razvoju te omogućiti bolji život otočnom stanovništvu. Ono što bih se posebno htjela istaknuti, i ovom prilikom se zahvaliti, su posade Jadrolinije, koji osim redovnih linija, obavljaju izvanredna putovanja i u svakom trenutku, a posebno onda kada je najpotrebnije, služe otočnom stanovništvu“, naglasila je Ana Sršen prilikom obraćanja uzvanicima.

Prezentacija projekta integracije brodogradilišta 3.MAJ u poslovno – proizvodni sustav ULJANIK Grupe te program zbrinjavanja viška radnika bili su glavne teme sastanka gradonačelnika Vojka Obersnela s čelnim ljudima ULJANIK Grupe i Brodogradilišta 3.MAJ te predstavnicima tvrtke A.T. Kearney, konzultanata u ovom procesu, održanog 18. srpnja 2013. godine.

Svi sudionici sastanka složili su se da je najvažniji cilj što prije ugovoriti nove poslove za Brodogradilište 3.MAJ, odnosno za ULJANIK grupu, kako bi se napunili navozi riječkoga škvera. Također, tijekom sastanka, više je puta istaknuto da će, u procesu restrukturiranja ULJANIK Grupe i integracije Brodogradilišta 3.MAJ u ovu grupu, riječki škver ostati zasebna tvrtka, a radna mjesta koja se sačuvaju kroz Plan restrukturiranja, bit će i dalje na riječkom lokalitetu.

ULJANIK Grupa, naglašeno je, ima namjeru u 3.MAJ-u zadržati djelatnost brodogradnje čime su otklonjena sva nagađanja o odlasku brodogradnje iz Rijeke. Kroz proces restrukturiranja želi se postići sinergija i integracija oba brodogradilišta – ULJANIKA i 3.MAJ-a kako bi se uspostavila dugoročna održivost, podizanje konkurentnosti i povećanje efikasnosti poslovnoga procesa. Razvoj Brodogradilišta 3.MAJ unutar ULJANIK Grupe vidi se u izgradnji sofisticiranijih i složenijih brodova, s većom dodanom vrijednošću, koji upravo na taj način mogu biti konkurentni na svjetskom tržištu.

Naglašeno je nadalje kako predstoje razgovori sa sindikatima i radničkim vijećima o ujednačavanju prava i obveza iz kolektivnoga ugovora u cijeloj ULJANIK Grupi, dakle u oba brodogradilišta. Također, kako bi se skratilo vrijeme neizvjesnosti za zaposlenike oba brodogradilišta, a vezano uz višak radnika kroz proces restrukturiranja i u 3.MAJ-u i u ULJANIKU, ovaj će se proces nastojati maksimalno ubrzati, a proces zbrinjavanja viška radnika bit će kvalitetno pripremljen i u potpunosti transparentan.

Sastanku u Gradu Rijeci su prisustvovali Marinko Brgić, član Uprave ULJANIK d.d., Hrvoje Markulinčić, direktor tvrtke ULJANIK - Poslovno informacijski sustavi d.o.o. te Edi Kučan, predsjednik Uprave 3.MAJ d.d.

Ovom su sastanku prethodili sastanak čelnih ljudi ULJANIK Grupe s Radničkim vijećem 3.MAJ-a i čelnicima sindikatima u 3.MAJ-u na kojem su, između ostalih, prisustvovali Juraj Šoljić (SMH-IS, 3.MAJ), Željko Maričić (Sindikat 3.MAJ) i Vedran Sabljak (SIK-3.MAJ), te sa predstavnicima riječkog Područnog ureda Hrvatskog zavoda za zapošljavanje kojem je prisustvovala i predstojnica Ureda Jadranka Tomašić sa suradnicama.

Na sastancima je bilo riječi o mjerama koje će se poduzimati tijekom procesa integracije 3.MAJ-a u ULJANIK Grupu, mogućnostima i ulozi Hrvatskog zavoda za zapošljavanje u tom procesu, kao i o koracima koji predstoje tijekom narednih tjedana.


U petak, 12. srpnja 2013. godine porinute su prve dvije teglenice za prijevoz nafte i asfalta, namijenjene za plovidbu rijekom.

Teglenice je 3.MAJ sagradio za švedsku tvrtku WISBY TANKERS AB. Obje teglenice istih su karakteristika, dugačke 59,5 metara, široke 16 metara i ukupno 7,6 metara visoke. Nosivost im je 2450 tona. Posebnost ovih teglenica su izolirani tankovi tereta koji mogu primiti oko 2400 tona asfalta ugrijanog na temperaturu od 180 stupnjeva C. Jednu ili više teglenice opsluživati će posebni gurači. BI 3.MAJ ukupno će švedskom naručitelju isporučiti osam gradnji ovakvih karakteristika.

Porinuće je vodio gospodin Tomislav Lukin, teglenice su građene pod nadzorom Klasifikacijskog društva BUREAU VERITAS, a plovit će pod kolumbijskom zastavom.

Svečanosti porinuća, a u sklopu razgovora o mogućoj poslovnoj suradnji, prisustvovali su i ministar unutarnjih poslova Republike Irak Adnan Hadi Noor Ali Al-Asadi sa izaslanstvom, te hrvatski ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić, glavni ravnatelj policije Vlado Dominić i veleposlanik Jerko Vukas, šef Specijalne misije Republike Hrvatske u Republici Irak.

Danas je na navozu 2 na Otoku položena kobilica za prvi od zasad dva ugovorena trajekta (RO-PAX) namijenjena prijevozu putnika, kamiona i drugih vozila u području Kaspijskog mora koje ULJANIK Brodogradilište gradi za „State service of maritime and river transportation of Turkmenistan“.

Uz čelne ljude Uljanika svečanosti postavljanja kobiliceprisustvovao je i YakupValijev rukovoditelj odjela za vanjske ekonomske odnose državne Turkmenistanskekompanije u pratnji suradnika. Valijev je tomprilikom istaknuo kako se nada novom poslu i gradnji broda s Uljanikom budućida Turkmenistan stalno razvija svoju flotu.

U Uljaniku je danas (14. srpnja) s navoza 2 u more porinuta gradnja 497 – „Bartolomeu Dias“ drugi od dva ugovorena samohodna usisna jaružala (Traliling Suction Hopper Dredger) koje ULJANIK Brodogradilište gradi za luksemburšku kompaniju Jan De Nul Luxembourg S.A. Luxembourg G.D.

Prva dama svečanosti porinuća bila je Katrijn Coene djevojka M. Hipmea jednog od glavnih inspektora JAN DE NULA u Uljaniku koja je uobičajenim presijecanjem konopa pustila brod u more zaželjevši pritom posadi i brodu dugu i sretnu plovidbu. Nazočnima se prigodnim riječima obratio Eduard Milovan, član Uprave ULJANIK Brodogradilišta i direktor proizvodnje koji je pritom istaknuo izuzetno kvalitetnu suradnju sa svim predstavnicima brodovlasnika i koja bi uskoro trebala biti nastavljena s novim brodovima i plovnim objektima.

Milovan je istaknuo kako je Uljanik zadovoljan učinjenim poslom i radovima koji se odvijaju po planu što pruža jamstva kako će isporuka uslijediti sukladno dogovorenim obvezama. Na koncu Milovan se zahvalio inspektorima „Bureau Veritasa“, svim uljanikovcima i Uljanikovim kooperantima na petom ovogodišnjem porinuću, koje je u planiranom roku ostvareno unatoč iznimno teškim vremenskim uvjetima.

„Bartolomeu Dias“ je samohodno usisno jaružalo nosivosti 26.000 tona dužine 147,6 metara i 30 metara širine, a brod i radnu opremu pokretat će dva glavna dizelska motora svaki snage 7200 kW. Dubina s koje će moći usisavati materijal iznosi 42 do 50 metara. Ugovor za gradnju ovog broda potpisan je u srpnju 2010. godine, a kobilica je položena u veljači ove godine.