Porinuće gradnje 502

Porinut drugi trajekt za Turkmenistan

U Uljaniku je u subotu 21. lipnja s navoza 2 u more porinuta gradnja 502 - „Bagtyyar“ drugi od zasad dva ugovorena trajekta (RO-PAX) namijenjena prijevozu putnika, kamiona i drugih vozila u području Kaspijskog mora koje ULJANIK Brodogradilište gradi za „State service of maritime and river transportation of Turkmenistan“.

Prva dama svečanosti, kuma broda, bila je Maja Bernobić projektantica u ULJANIK Brodograđevnim projektima koja je uobičajenim presijecanjem konopa pustila brod u more. Uz čelne ljude Uljanika, svečanosti porinuća broda prisustvovao je i Amanmyrat Gurdov zamjenik predsjednika Državne službe pomorskog i riječnog transporta Turkmenistana.

Nazočnima se na početku prigodnim riječima obratio Silvan Kranjc, direktor ULJANIK Brodogradilišta koji je pritom istaknuo kako brodograditelji Uljanika mogu biti zadovoljni učinjenim jer je riječ o vrlo zanimljivom projektu koji će sigurno biti najatraktivniji brod na Kaspijskom moru. Kranjc se također zahvalio inspektorima Ruskog Registra brodova i čestitao svim zaposlenicima Uljanika projektantima, konstruktorima, radnicima i rukovodstvu, kao i kooperantima na uspješno odrađenom poslu i porinuću gradnje.

Amanmyrat Gurdov naznačio je suradnju Turkmenistanske trgovačke flote s Uljanikom, budući da pulski brodograditelji imaju iskustva s gradnjom brodova za Kaspij, te je istaknuo kako gradnja ovog i prethodnog broda ima veliko značenje za obje države, te kako je to poticaj za budućnost. Gurdov je na koncu zahvalio svima koji sudjeluju u ovom projektu i brodu poželio dugu i uspješnu plovidbu.

Brod je dug 155,8 i širok 17,5 metara, a pokretat će ga dva četverotaktna motora pojedinačne snage 3.060 kW. Osnovne brodske dimenzije i način krcanja broda projektirani su u skladu sa zadanim uvjetima prisutnim u lukama Turkmenistana i svim ostalim lukama država sa izlaskom na Kaspij. Brod može primiti 200 putnika opremljen je s 30 dvokrevetnih i četiri jednokrevetne kabine za putnike, ima 170 avio sjedala, a posada broji 34 člana. Također brod može prevoziti 54 kamiona na dvije zatvorene palube. Zamamljivo je da će na krov nadgrađa, u svrhu spašavanja moći sletjeti helikopter veličine Sikorsky S-76.

Ugovor za gradnju 502 potpisan je u kolovozu 2012. godine, a proizvodni proces gradnje ovog broda počeo je u listopadu 2013. godine.

Izgradnjom ovih brodova Uljanik nastavlja tradiciju gradnje plovnih objekata za područje Kaspija na kojem se već etablirao gradnjom 14 tzv. „paroma“ - brodova za prijevoz vagona cisterni. Podsjetimo, Uljanik je osam „paroma“ izgradio od 1984. do 1986. godine, zatim četiri između 2004. i 2006. godine, a 2012. godine isporučio je još dva „paroma“ za Kaspij. Ovo je peto ovogodišnje porinuće u Uljaniku.