Kuma gradnje gradnja 507 – „Isaac Newton“

U Uljaniku porinut „Isaac Newton“ višenamjenski brod za više vrsta specijalnih radova na moru

U subotu 7. ožujka 2015. je u Uljaniku s navoza 2 u more porinuta gradnja 507 – „Isaac Newton“ sofisticirani višenamjenski brod za više vrsta specijalnih radova na moru čiju izgradnju je ULJANIK Brodogradilište ugovorilo s luksemburškom kompanijom Sofidra S.A.

Prva dama svečanosti i kuma broda bila je gospođa Rosinne Permanne koja je tradicionalnim presijecanjem konopa pustila brod u more. Nazočnima se obratio i Diego Bilić projektni menadžer koji je tom prilikom istaknuo da ovim porinućem Uljanik dovršava jednu fazu izgradnje ovog zahtjevnog projekta.

- Obzirom na izazove koje ovaj projekt stavlja pred sve sudionike procesa gradnje broda ovom ih prilikom želim pozvati na učinkovito i stručno djelovanje koje će uz dodatne napore rezultirati zadanim ciljevima. Takvim stavom želimo i dalje biti na razini visoke reputacije kompanije JAN DE NUL i ULJANIK Grupe na svjetskom tržištu pomorske industrije. Uloženo je s obje strane puno znanja i truda te smo uvjereni da ćemo na kraju postići cilj koji smo si zadali. Vjerujem da s kompanijom Jan De Nul s kojom smo u prethodnim poslovnim poduhvatima izgradili vrlo dobre poslovne odnose, suradnju i povjerenje dijelimo zadovoljstvo do sada postignutim rezultatom, zaključio je na koncu Bilić.

Riječ je o brodu ukupne dužine od 138 i širine 32 metra, nosivosti 10.500 tona koji će biti opremljen za polaganje kabela na morsko dno, te za zatrpavanje kanala na morskom dnu u koje su položeni kabeli. Brod može služiti i za prijevoz tereta na otvorenoj palubi poput primjerice vjetroelektrana ili se koristiti kao radna platforma za sve konstrukcijske radove, podmorske i off shore projekte, a u tu svrhu bit će ugrađene dvije palubne dizalice za podmorske radove.

Strojarnica će biti u potpunosti automatizirana uz instaliranu snagu veću od 12 MW, a za proizvodnju potrebne električne energije predviđena su četiri niskokonaponska glavna generatora pogonjena s MAN dizel motorima pojedinačne snage 2.970 kW pri 720 o/min. Prostor nastambi potpuno klimatiziran i predviđen za smještaj 75 osoba, a brod će također imati mogućnost ugradnje platforme za prihvat helikoptera.

Ovaj složeni plovni objekt za pogon i održavanje pozicije koristiti će četiri propulzora pogonjena elektromotorima putem frekvencijskih pretvarača. Od toga su dva krmena azimuth propulzora pojedinačne snage 3.000 kW, jedan središnji uvlačivi azimuth propulzor snage 2.000 kW i dva pramčana porivnika pojedinačne snage 1.500 kW.

Posebnost na ovom brodu predstavlja ugovorena klasa dinamičkog pozicioniranja koja definira mogućnost održanja pozicije ili kursa broda pri određenoj jačini vjetra, morskih struja i valova u slučaju greške na jednoj od aktivnih komponenata broda kao što su porivnik, generator ili glavna rasklopna ploča. Da bi se to ostvarilo posebno je dizajniran upravljački sustav dinamičkog pozicioniranja kao i ostali brodski sustavi, koji u ovom slučaju moraju biti redundantni. Ovo je prvi put da Uljanik gradi brod s klasom dinamičkog pozicioniranja DP2.

Ugovaranjem izgradnje ovog broda 2013. godine Uljanik je potvrdio povjerenje koje Jan De Nul Grupa, jedna od vodećih kompanija s područja dredginga i složenih pomorsko podmorskih i off shore radova, ima u pulske brodograditelje.

Ovo je nakon porinuća teglenica prvo ovogodišnje porinuće broda u Uljaniku.